Jumaat, 25 April 2014

LIFE MUST GO ON ♥



Assalamualaikum and hello reader sekalian :*

Fuhhh. lamanya aku tak update blog. sorry , aku act tk tau nak update apa, then tk ada masa. Fr your information, cehh, hahaa. tahun ni 2014 aku akan menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (spm) wuuuuuu, dah besar rupanya aku xb bersarang siaa blog aku. hahaa. fuhhh fuhh bersih kan japp xb lulss. 
Banyak benda sebenar nya aku nak citee ni. mana aku nk mula kan ek, okey lah. Cengginie cite diaa, kau tengok tittle dekat atas pun kau dah tau kan? it's all about heart bby </3 aku dah malas nak jawab soalan drpd korang yg agak membosan kn dn mungkin menyakit kan " kau still dengan dia "

Dan sekarang aku nak cakap yang " tak, dia dah mati dalam hidup aku dan dia dah tak ada apa apa hubungan dengan aku lagi, siapa "dia" ? nak type nama jugak ke? okey M. Taufik Bin M. Nasir . kenapa dengn relay korang ?  korang kan dah lama ? tak sayang ke ? tk nk get back ke? " jawapan aku senang. kitorang tak ada jodoh. fullstop. lama tk lama lah relay kitorang. kalau hati antara dua bukan dekat "kita" tk bole jugak kan? siapa mntk break? haha. aku tk tau nk jawap apa. tapi korang bole tngk lah siapa yang dah "berpunya" get it? 

for him :)

hi brother. okey. first, aku cuma nak cakap tahniah dengan relay "baru" yang kau warwar kan satu dunia tu ea. Terima kasih dengan apa yg tlah kau bg dekat aku selama kte kenal dlm masa 2 years ni. terima kasih dengan masa, duit, tenaga, layanan kau, kasih sayang kau apa apa jelah. terima kasih sangat :) aku cuma nak bgtau kau yg selama aku couple , aku tak pernah sekali pun game orang ! Kau nak atau tak nak pecaya suka hati kau. kau bole fikir klau aku game kau, dah lama aku buat. tk payah nk tunggu bertahun tahun couple baru game. tlng lah jangan ckp bukan bukan pasal aku. fitnah tu dosa lh weh. aku  malas nak cari pasal. kau dengan life kau dah lah. aku cuma tinggal kn kau dlm masa bbrapa bulan cuma nk reda kan hati aku yg berapi gila vavi. aku dh ckp dkt kau, aku buat smua ada sbb. kau ckp dlu apa " orng tunggu pintu hati awk tbuka balik " mana janji kau taufik? masuk dlm jamban? ohh great. kau nk ckp aku dngn bdk tu? fuhh, aku dngn bdk bawah? haha kelakar dohh. aku knl dngn dia pun tk smpai brapa bulan, lg aku dngn dia? otak ada kan? bole fikir kan? waras lg kan? kau asyik text call jumpa aku mesti cakap nama dia. aku snyap je. malas nk bergaduh. rupanya kau yg ada orang lain kau tuduh aku? wtf bro? siapa game siapa sekarang ni? cuba cite sikit lh ;) aku perhati kan kau je pada jauh. sampai mana kau bole tahan. aku snyap bbrapa bulan, bkn aku snyap biasa lh weh, aku ambik tau pasal kau, aku tngk kau, aku tnya pasal kau dkt memb kau, tp aku suro snyap snyap. tk payah nk kecoh bgtau kau. sbb aku saja nk tngk. tapi ni yg aku dapat. hmm. okey lah. blum smpai stngh thun aku snyap, kau dah ada pengganti. yaAllah. orng tnya aku "apa kau rasa imah? " aku rasa sedih dengan perangai kau. sakit hati jangan cakap. hampa gila. aku dah bnyak kli ckp aku tk ada pape dngn budak tu. knpa dengan kau ni?? atlist, aku rapat dngn bdk tu tk ada menunjuk depan kau. tp kau? kau cari pengganti satu sekolah, korang date dkt skolah? mana lah perasaan kau? kau tau apa tu sedih? apa tu sakit hati? yaAllah. ujian tlampau besar kau beri. aku senyum dengan korang aku bahagia tngk korang. dalam hati? hmm. tak apa. Bismillahhiramannirahim, aku hazimah bt hamzah mendoa kan agar muhamad taufik bin muhammad nasir bahagia disamping org yg tersayang, yaAllah, kau berikan lah dia kesenangan di dunia dn akhirat, kau tabah kan lah hati dia untk menempuh sgala dugaan dn cbaran mu, smoga dngn apa yg dia lakukan boleh buat dia bahagia. aku terima apa yg tlah tjadi ke atas diriku. dan smoga dia mndapat kputusan cemerlang dlm spm nya nnti. amin. mulai hari ni, aku tk nk bermusuh dngn kau. aku maaf kan apa kau dh buat, dan aku harap kau maaf kan apa yg aku buat salah dengan kau. life kau life kau. dan hidup aku hidup aku. terima kasih lagi sekali :) and fr tyha : hye dek. aku pun tk nk lh musuh dngn kau. apa aku dpt kan. so, kau jga lah boy kau baik baik. aku tau korang suka satu sama lain kan? aku dh lma tau , hope korang kekal hingga ke jannah oke ;) 



Do you know what i feels dear? hahaa. sokey. One day, stay strong hazimah, Allah dah tetap kan yang lagi terbaik untk kau insyaallah. kau hanya perlu 'sabar' yeaa. Aku janji i'll try to forget him secepat mungkin. tp aku tau, memang amik masa yg lama. hati mohon sabar dear :') kenapa lah time aku exam besar ada je masalah. masa pmr pun sama. ni lg lah spm. haihh yaAllah :'/ menyesal kenal dia? mungkin sikit. tp kalau aku tk dapat kelas yang aku nk macam sekarang ni, sumpah memang aku menyesal banyak sbb couple rasanya -.- aku nak petik satu ayat " kau pilih dia? maaf dia bukan saingan aku ;) " kau ingt ayat ni smpai mati imah, many people said macam langit dengan bumi ? biar lah. dah dia suka yg mcm tu. buat apa lah kita nk pertikai kan. kau ingt aku dngn dia sesuai sngt lah. lulss. kita siapa nk cakap macam tu doll. sudah sudah ler tu -..-

so sekarang, aku single, yea im freedom sayang :* jangan kau kau kau tanya lagi pasal status aku faham? hikhokkk. sekarang, aku hanya fikir pasal SPM. masa depan aku. apa lah aku jadi nnti kan? family hanya bergantung pada aku. semua nk tngk aku masuk university. mampu ke aku? dapat ke aku bg result yg terbaik untk dorang? hmm. insyaallah. i'll try my best dear parents and family. aku nk bg hadiah pling bermakna untk parents aku. nak tngk dorang bangga mempunyai ank mcm aku. mungkin aku tk ada kesayangan ' couple ' or wtever . tp aku mempunyai keluarga yang besar yg sentiasa support aku di belakang pd aku lemah smpai aku cekal berdiri sorang, aku mempunyai kawan yg sentiasa ada dngan aku, dan yang paling penting aku sentiasa ada DIA. tak ada DIA aku mungkin tk hadapi semua ni. Allah terima kasih atas apa kau dh beri kan kepada aku. 

And welcome to hidup baru ku :* be nice with me please. i know i can get better better better +++ person then him . dear heart, please move on. i know you can dear. 



this! kau faham tak? tk faham pg google translate :* okeey sayang sayang sekalian. sampai sini je k. tngk lah, ada masa, story best best aku habak dkt sini lagi okey. thanks fr reading dear. muahhh sikitt :* okeyy take care, good luck wth your life, take smile and go ahead. Allah sentiasa dengan kita, jangan takut jangan ragu, Allah sayang akan umat dia yg sntiasa mengingati dia, DIA dh tulis kan yg terbaik untk kita and kita mesti teros kan hidup kita sayangssss :* assalamualaikum and tataa !


p/s :  Bissmillahhirmanirahim, aku berdoa kpd MU yaAllah, aku tau kau tk kan bg ujian ini klau aku tk mampu menampung nya. aku tau aku mampu, aku kuat. tlng lah aku , bantu lah aku yaAllah. terima kasih dengan petunjuk yg kau beri ini. terima kasih yaAllah. YaAllah, kau berilah aku kejayaan di dunia dn akhirat, kau sihat kn lah tubuh bdan aku, cekal kan hati aku, kuat kn lah iman aku, beri lah aku kesabaran untk menempuah segala gala nya yaAllah. aku bermohon kpd mu. hanya kau saja tau apa yg aku rasai selama ini. aminyara'balalamin....



-THE END-










Tiada ulasan:

Catat Ulasan